top of page
Search
  • Writer's pictureAndreea N.

Bagajul de maternitate

Updated: Apr 4, 2021

Din punctul meu de vedere, acesta este momentul in care te “loveste” realitatea. Pregatirea bagajului pentru plecarea la spital. Eu am inceput sa il pregatesc cam cu o luna inainte.

Daca ati citit articolul anterior, stiti deja ca am dat iama in Bebe Tei pentru aprovizionare. Ce nu stiti insa, este ce am cumparat pentru mine plus tot ce am pus si pentru ea.

Sunt de parere ca nu e niciodata prea devreme sa incepi sa te pregatesti pentru plecarea la maternitate, poate doar prea tarziu. Spun asta pentru ca stiu cat de nerabdatoare eram eu sa incep sa asez in bagaj. Cu toate astea, adevarul este ca nimic nu te pregateste pentru marea intalnire.

Acum, vorbind despre bagajul in sine, acesta difera in functie de unde alegi sa nasti. Din cate stiu eu, la maternitatile private, mergi cu actele si portofelul. Nu ai nevoie de nimic, primesti acolo de la haine pentru tine si bebelus pana la tampoane si gel de dus.

Eu am nascut la o maternitate de stat, astfel incat bagajul meu a fost plin cu de toate.

Pentru mine, m-am ghidat dupa acea hartie primita in Bebe Tei despre care va vorbeam in articolul trecut.

Am inceput cu un pachet de vata. Mi-am dat seama in spital ca nu e suficient doar unul, astfel incat mi s-au trimis de acasa in plus cred ca inca 2 sau 3 pachete.

Chilotii de unica folosinta, sunt cei mai minunati si confortabili. Dupa operatia de cezariana, zona este inflamata iar tu ai nevoie de tot confortul in jurul ei. Un elastic care sa te apese sau sa te stranga este cel mai incomod in acele momente. Pont - eu i-am folosit si acasa cam doua saptamani. Mi-au prins extrem de bine.

Tampoane pentru dupa operatie. Imense, dar foarte utile si ele. Si pe acestea le-am folosit si acasa o perioada buna.

Crema pentru sani - Lansinoh - am luat-o la mine pentru orice eventualitate, cum spuneam si in articolul despre experienta nasterii prin cezariana, nu stiam daca voi avea lapte. In prima faza am avut varianta mica, iar mai apoi am cumparat varianta mare. Va recomand sa o cumparati pe cea mare din prima, eu am ramas cu multa din al doilea tub. Nu este ieftina, tocmai de aceea va spun. Super multumita am fost de ea. Calmeaza durerile si ofera protectie. Bebe poate manca la san imediat dupa ce ai aplicat-o, nu trebuie sa iti faci probleme in aceasta privinta.

Am baut ceai pentru stimularea lactatiei din momentul in care am avut voie sa beau lichide in spital. Ceaiul de la Hipp - pentru mine a functionat extrem de bine. Nu stiu daca a fost el, mama natura sau o combinatie intre ele, dar eu am fost foarte multumita. Il beau si in ziua de azi. 3 cani pe zi, regulamentar.

Pijamalele pentru spital, spalate si calcate, toate pentru alaptat. Parerea mea este sa nu cheltuiti prea mult pentru ele, din experienta mea va spun ca va sunt de folos doar acolo. Nu am luat sutienul de alaptat cu mine si bine am facut. Sanii mei nu suportau nimic peste la momentul respectiv.

Papuci de spital. Nici in ei nu merita investitia, ii folositi doar acolo.

Am avut doua prosoape cu mine, unul pentru corp si unul pentru fata.

Un portfard in care am tinut periuta si pasta de dinti, gelul de dus, deodorant, sapun lichid, masti si un dezinfectant de maini. In plus am avut inca un portfard cu: crema de fata, strugurel (auzisem ca se crapa rau buzele - eu nu am avut problema asta), fond de ten (complet inutil - nu am avut stare de asa ceva), un elastic de par si cam atat.

Separat am avut o gentuta in care am tinut incarcatorul telefonului, castile si o baterie externa.

Pentru mine am avut si haine de schimb pentru momentul externarii.

Actele pe care le-am luat la mine: buletinul meu, copie buletin sot, certificatele noastre de nastere si cel de casatorie.

Pentru #BabyF am luat in primul rand o paturica si un pachet mic de pampersi. O suzeta si un biberon pe care nu le-am folosit. Mi-a acceptat suzeta abia dupa o luna. A fost hranita in spital cu lapte praf, dar au folosit biberoanele de acolo, nu pe cel cu care venisem eu. Cutia de lapte praf, eu mi-am dorit in caz ca nu reuseam sa alaptez, sa o hranesc cu Topfer, acesta a fost motivul pentru care am luat cutia dupa mine. Cu toate astea, fetita a fost hranita cu altceva in spital, eram extrem de buimaca si nu mi-am dat seama sa ii dau cutia asistentei. Am fost sfatuita sa aduc gel de dus si crema de corp pentru baita - eu le-am luat pe cele de la Mustela, dupa cum v-am spus. Nu mi le-a cerut nimeni, nici macar nu stiu daca i-au facut baita acolo. Nu mai zic ca am mers cu burta la gura special pentru recipienti in Jumbo (nu am vrut sa merg cu sticlele mari dupa mine). Draguti, cu flamingo, asa cum i-am pus, asa au ramas.

I-am luat hainute de schimb. In prima zi mi-au adus-o infasata, pe tot parcursul zilei. Abia seara au schimbat-o in hainutele de la mine. Am pastrat si acum primul body pe care l-a purtat. Era mare de ea, defapt toate hainele ii erau mari, s-a nascut cu 48 cm.

Cerceii primiti de la bunica ei. Stiam ca ii va face gauri din maternitate, astfel incat i-am pus in bagaj de la bun inceput, sa nu cumva sa ii uit acasa. Imi aduc aminte ca de multe ori scoteam cutiuta, ma uitam la ei, ma emotionam, iar mai apoi oftam de nerabdare.

Momentul cand i-a dat asistenta gauri, a fost extrem de greu pentru mine. Am plans mai rau ca ea. Sfatul meu, in cazul in care asteptati o fetita si stiti ca ii vor da gauri in urechiuse inca din maternitate, sa luati la voi o caciulita care se leaga sub barbie. Eu nu am avut, dar o colega de salon mi-a sarit imediat in ajutor si mi-a oferit caciulita baietelului ei. M-a impresionat gestul ei, avand o situatie mai dificila legata de nastere, a ramas totusi cat de pozitiva se putea si cu zambetul pe buze. Am incercat mereu sa o incurajam si sa ii oferim sprijin. Eu in situatia ei nu stiu daca faceam fata atat de bine. Daca stau sa ma gandesc bine, ne ajutam una pe cealalta indiferent cu ce era nevoie. Un iaurt, o sticla de apa, o vorba buna, o pereche de chiloti sau dupa cum v-am spus, o caciulita.

Am pastrat legatura cu ambele, imi place cum se creeaza conexiuni cu oameni cu care habar nu aveai ca o sa te intalnesti in viata asta.

Revenind la bagaj, tind sa cred ca astea au fost cam toate lucrurile pe care eu le-am luat cu mine. Cu siguranta nimic nu m-a pregatit pentru avalansa de iubire ce a urmat dupa plecarea din spital. Traiesc cea mai frumoasa perioada a vietii mele.

Multumesc pentru rabdare si sper sa va fie de folos.


AndreeaN♥️.

181 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page